اخبار

پولسازترین رشته های دانشگاهی

پولساز ترین رشته های دانشگاهی

 
۱۳میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی و در حال تحصیل در کشور داریم که ۵میلیون و ۵۰۰هزار نفر آنها هیچ وقت به‌دنبال شغلی نرفته‌اند. با توجه به شرایط پولساز ترین رشته ها کدامند؟ 
به گزارش همشهری، همین آمار بالای بیکاری در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی کشور نشان می‌دهد که یکی از چالش‌های اساسی افراد هنگام انتخاب رشته باید شناسایی بازار کار آن رشته در آینده باشد. امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که به‌دلیل بی‌توجهی دانشگاه‌ها در سال‌های قبل به ظرفیت‌های بازار کار، بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با عمران یا ساخت‌وساز با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ آینده‌ای که ممکن است درصورت نداشتن برنامه‌ای مشخص، برای بعضی دانشجویان رشته‌های دیگر نیز رقم بخورد.

همانطور که در دهه ۸۰رشته‌های مهندسی و ریاضی بیشترین متقاضی را داشتند، امروز رشته‌های مرتبط با بهداشت و درمان مثل پزشکی یا پرستاری و رشته‌هایی مانند حسابداری و کامپیوتر بیشترین متقاضیان تحصیل را دارند. در ادامه  به صورت تیتروار برترین رشته ها از لحاظ بازار کار برای تان معرفی شده است

 

پزشکی

داروسازی

حقوق

حسابداری

پرستاری

کامپپیوتر

خدمات امنیتی و نظامی

 

رشته های پردرآمد در بازار کار,نهاد های آموزشی,اخبار آزمون ها و کنکور,خبرهای آزمون ها و کنکور

فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌ها  از بقیه بیکارترند؟

طبق گزارش مرکز آمار وزارت کار درباره نیروی کار سال ۱۳۹۷در گروه‌های عمده رشته تحصیلی، بیشترین نرخ بیکاری به‌ترتیب مربوط به گروه‌های معماری و ساختمان(۲۶.۱درصد)، هنر(۲۴.۵درصد)، علوم‌زیستی(۲۴.۱)، فرآوری و ساخت(۲۳.۵درصد) و فناوری و ارتباطات(۲۲.۸درصد) است. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه خدمات امنیتی(۴/۴درصد) است.

توضیح اینکه گروه علوم‌انسانی شامل نساجی، زبان و ادبیات مادری، فلسفه و علم اخلاق، دین، تاریخ و باستان‌شناسی می‌شود. همچنین گروه علوم‌اجتماعی و رفتاری شامل رشته‌های اقتصاد، روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی است. در گروه بازرگانی و علوم‌اداری رشته‌های امور مالی، بیمه، بانکداری، مدیریت و امور اداری قرار دارد و در گروه مهندسی و حرفه‌های مهندسی نیز رشته‌هایی مانند مهندسی‌های صنایع، مکانیک و فلزکاری، برق و انرژی، شیمی و الکترونیک قرار گرفته است.

رشته های پردرآمد در بازار کار,نهاد های آموزشی,اخبار آزمون ها و کنکور,خبرهای آزمون ها و کنکور

رشته‌های پولساز از نظر دانشگاه هاروارد کدام‌ها هستند؟

  فوق‌‌لیسانس مدیریت کسب و کار MBA

  لیسانس علوم مهندسی

  لیسانس علوم‌پرستاری

  فناوری اطلاعات (IT)

  دستیاری وکالت

ستارگان‌ درخشان کنکور۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *