اخبارانتخاب رشتهزنگ مشاوره

معرفی رشته داروسازی

معرفی رشته داروسازی

رشته داروسازی

در برنامه ریزی برای حل مسائل مرتبط با دارو و سلامت در سطح ملی، پیشگیری از سمیت و عوارض جانبی داروها، اطلاع رسانی درباره داروها، شناخت کامل خصوصیات داروهای موجود.

در فارماکوپه دارویی و راهنمایی بیماران و مشاوره پزشکان در استفاده درست از داروها و دیگر موارد مرتبط با دارو درمانی هم نقش دارد.

توانایی و استعداد

با بهره گیری از توانایی و استعداد افرادی که در رشته داروسازی تحصیل کرده اند.

می تواند تا حد زیادی واردات دارو با قیمت های گزاف را کاهش داد و به یک استقلال در این زمینه دست پیدا کرد.

از سوی دیگر ممکن است. با پیشرفت روزافزون پزشکان داروساز کشور و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز از سوی سازمان های ذی ربط، امکان صادر کردن دارو به وجود آمده و از این طریق ، موجبات بهبود چرخه اقتصادی کشور نیز فراهم گردد.

طول دوره تحصیل برای دانشجویان داروساز بین ۵ و نیم تا ۶ سال می باشد.

معرفی رشته داروسازی

که در ابتدا وارد مقطع دکتری عمومی می شوند. دروس این رشته همانند رشته پزشکی و دندانپزشکی از دو بخش علوم پایه و دروس اصلی و تخصصی تشکیل می شود.

که دانشجویان می بایست. پس از گذشت تقریبا دو سال و گذراندن واحدهای درسی مربوطه، در آزمونی تحت عنوان آزمون علوم پایه که هر ساله در دو نوبت از سوی سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد، شرکت نمایند.

لازمه های تحصیل

 

ز مهم ترین لازمه های تحصیل در رشته داروسازی، علاقه به تحقیق و پژوهش و هم چنین توانمند بودن. در این زمینه است. زیرا عرضه داروهای جدید به بازار حاصل تلاش افرادی است .که در مراکز تحقیقاتی متنوعی مشغول به فعالیت بوده و هستند. به عبارتی می توان گفت بخش عظیمی از این رشته به انجام پژوهش های مختلف بستگی دارد.

داوطلبی که می خواهد در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهد باید در علوم پایه مانند شیمی، فیزیک و فیزیولوژی قوی باشد.

هم چنین اگر از دانش ریاضی خوبی برخوردار باشد، می تواند در گرایش هایی مانند طراحی دارو، سیستم های موجود در کارخانه های داروسازی و شبکه های رایانه ای داروخانه ها و بیمارستان ها نیز موفق ظاهر شود.

بال تنها دلیل پرواز نیست

پرواز باور پرنده است….

مرکز مشاوره فوادمیرباقری

حتما در اینستاگرام و تلگرام همراه ما باشید.

                    ↓                   ↓

«کلیک کنید»

اندیشه فردا

آفرینش نو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *